måndag 10 maj 2010

årets lisebergsshopping

tre gånger kan man väl kalla en tradition? första, andra och i år tredje gången på lisebergs trädgårdsdagar ihop med några andra trädgårdsvänner.

detta köpte jag:
• chokladblomma
• vit tobak x 2
bärnstensvippa
• jätteverbena x 2
praktvädd "deep red"
• narcisstobak x 2
stäppslok "red spire" (tror jag den hette) x 2
sommarljus x 2
• backsippa x 2
violruta x 2
skuggbräcka
trädgårdsruta 'Elin'
magnolia sieboldii "hammarö"




ettåringarna får stå inne ett tag till



perennerna står i halvskugga på uteplatsen

3 kommentarer:

Huskorset sa...

Åh, jag hann inte dit. :-(
Men jag har köpt en rosbåge i Landvetter!

litet hus sa...

åh gratulerar till bågen! såg att du även byggt pionstöd?! hur gjorde du? jag massa pinnar liggande som jag tänkte sätta ihop till stöd – bara inspirationen som saknas.

Huskorset sa...

Köpte läkt med 2,5 -3 cm sida (eller hur man säger... fyrkantpinnar?), spetsade till dem, målade m faluröd, klippte lagom stora bitar av armeringsmatta, körde ner pinnarna i marken med armeringsmattan som mått och spikade sedan fast med krampor (sådana där krökta u-spikar som är vassa i båda ändar). Jag får nu eld i baken beträffande mitt utlovade långa trädgårdsinlägg känner jag...
Jag smsar en bild!