måndag 19 maj 2008

potatisprojektet!

jag är oxå med i botaniskas potatisprojekt. här ser ni mina sorter:



jag har inte bara adopterat potatisar utan även ett trädgårdsland. en av mina snälla medkolonister upplät en hörna prima grävt land:



här kommer en närmare presentation av sorterna:


röda red scarlet


blekvita provita


gröna ukama


lila evergood


grönbeiga ovatio

nu är dom i jorden, lite sent och kanske lite tätt mellan knölarna, men jag är väldigt mallig över min första potatisodling och jag tror att morfar hade ok:at.

2 kommentarer:

lisa sa...

Vilken fin jord det ser ut att vara!

litet hus sa...

lisa: tack skaruha, jag kan inte ta nån ära för det, hjälpte bara till och grävde ner en bal med kalkad och gödslad torv på slutet. det har legat en kompost här tidigare så jag tror jorden är lika bra som den ser ut! har du kommit underfund med hur mycket man ska vattna?