söndag 21 juni 2009

bambu

För ett tag sen gjorde jag i ordning denna nya rabatt med bl a clematis summer snow/paul farges. insåg att den inte skulle hålla sig på detta lilla klätterstöd speciellt länge.



och eftersom jag har lagt om min uteplats hade jag massa betongplattor över. jag bestämde mig för att lägga dom som en gång utefter tomtgränsen så det blir lätt att komma åt bakom rabatterna i framtiden. här är första plattan på plats.



framför betongplattorna satte jag (med stor hjälp av Kollobarnet som var på besök) upp en bambumatta för clematisen att klättra på/dölja grannens baksida. och som bonus kom både klätterhortensian och kornellen fram bättre.

3 kommentarer:

lisa sa...

snyggt! bra tänkt med plattorna, och så bra det är med bambumattor! Åh, jag måste komma och hälsa på snart!

litet hus sa...

och så har jag kommit på att jag kan förvara gödselsäckar bakom bambumattan!
ja, du måste komma snart, och jag måste komma till dig!

Jo sa...

Ah, den omtalade Summer Snow! :D Jag måste införskaffa!