måndag 1 juni 2009

superfredag

vissa dagar är effektivare än andra. detta är lite av allt jag hann med i fredags:


ny rabatt där den gamla komposten stod. och i väntan på att dom självsådda rosenskärorna 'candy stripe' från förra året, så köpte jag några på torget.


det blev lite gott och blandat: pion (hitflyttad), clematis 'summer snow' (efterlängtad!), ros 'peace' (rea-fyndad förra året), rotnejlika (heter det så? fått av grannen), lavendel (hitflyttad från förra årets pallkrage) och ovan nämnda rosenskära. skulle vilja ha någon fin marktäckare oxå.



när jag höll på med rabatten behövde jag flytta dit några plattor...



...och vips hade jag bytt ut en rad mot mitt fina marktegel. sen blev det mörkt och jag fick sluta.

2 kommentarer:

lisa sa...

typiskt att det blir mörkt, alltid när man håller på som bäst. eller så brakar man ihop.

litet hus sa...

ah, så har jag inte tänkt förut. man kanske ska vara lite tacksam mot solnedgången så man tvingas vila.